Intensywny rozwój usług bankowych, coraz częściej przekracza oczekiwania przeciętnych klientów placówek finansowych. Zamiast gotówki i kart, wystarczy telefon Wprowadzenie pierwszych kart płatniczych, budziło niemałe zainteresowanie, a także obawy wynikające z nieznajomości systemu płatniczego, jaki funkcjonował w oparciu o „kawałek plastiku”. Szybko jednak karty płatnicze stały się powszechnie stosowanym środkiem płatniczym, który umożliwiał wygodne dokonywanie transakcji, praktycznie w każdym miejscu na świecie, bez potrzeby posiadania odpowiedniej waluty.
Od teraz płatności można dokonywać za pomocą własnego telefonu. Zamiast gotówki i kart, wystarczy telefon Chociaż usługa nie jest jeszcze standardowym rozwiązaniem stosowanym przez wszystkie banki, to zapewne wystarczy kilka miesięcy, by każdy działający na naszym rynku bank, umożliwił swoim klientom dokonywanie płatności w ten innowacyjny sposób.
Za pomocą telefonu komórkowego, można dokonać płatności w sklepie (gdzie transakcje dokonywane są przy użyciu terminali płatniczych obsługiwanych przez eService) lub wypłacić gotówkę z bankomatu (we wstępnej fazie wdrążenia projektu, tego typu działania można wykonać w bankomatach PKO Banku Polskiego). Sam pomysł jest dość mocno kontrowersyjny i wciąż nasuwają się pytania dotyczące bezpieczeństwa tego rozwiązania.
Zdaniem ekspertów, płatności wykonywane za pomocą telefonu są tak samo bezpieczne, jak przy użyciu klasycznej karty płatniczej. Zamiast gotówki i kart, wystarczy telefon Ważne jest jednak, by przestrzegać wszystkich zasad prawidłowego użytkowania telefonów z funkcją „karty płatniczej”. Tylko w ten sposób można zapewnić sobie komfort i wygodę płacenia bez konieczności noszenia przy sobie portfela.
Musisz być zalogowany żeby móc komentować.