• piątek, Lipiec 29th, 2011

Intensywny rozwój usług bankowych, coraz częściej przekracza oczekiwania przeciętnych klientów placówek finansowych. Wprowadzenie pierwszych kart płatniczych, budziło niemałe zainteresowanie, a także obawy wynikające z nieznajomości systemu płatniczego, jaki funkcjonował w oparciu o „kawałek plastiku”. Szybko jednak karty płatnicze stały się powszechnie stosowanym środkiem płatniczym, który umożliwiał wygodne dokonywanie transakcji, praktycznie w każdym miejscu na świecie, bez potrzeby posiadania odpowiedniej waluty.

Od teraz płatności można dokonywać za pomocą własnego telefonu. Chociaż usługa nie jest jeszcze standardowym rozwiązaniem stosowanym przez wszystkie banki, to zapewne wystarczy kilka miesięcy, by każdy działający na naszym rynku bank, umożliwił swoim klientom dokonywanie płatności w ten innowacyjny sposób.

Za pomocą telefonu komórkowego, można dokonać płatności w sklepie (gdzie transakcje dokonywane są przy użyciu terminali płatniczych obsługiwanych przez eService) lub wypłacić gotówkę z bankomatu (we wstępnej fazie wdrążenia projektu, tego typu działania można wykonać w bankomatach PKO Banku Polskiego). Sam pomysł jest dość mocno kontrowersyjny i wciąż nasuwają się pytania dotyczące bezpieczeństwa tego rozwiązania.

Zdaniem ekspertów, płatności wykonywane za pomocą telefonu są tak samo bezpieczne, jak przy użyciu klasycznej karty płatniczej. Ważne jest jednak, by przestrzegać wszystkich zasad prawidłowego użytkowania telefonów z funkcją „karty płatniczej”.  Tylko w ten sposób można zapewnić sobie komfort i wygodę płacenia bez konieczności noszenia przy sobie portfela.

Kategoria: Finanse osobiste
Zostaw komentarz