• poniedziałek, Kwiecień 14th, 2014

Konkurencja istniejąca na rynku to coś niemal wspaniałego dla klientów.  Nawet najmniejsza konkurencja w ofertach różnych branż to plus dla klientów. Konkurować można za pomocą ceny, jakości produktu, form płatniczych czy w jakiś inny sposób. Wszystko zależy od kreatywności i możliwości danych firm. Konkurencja to zjawisko wszechobecne na rynku. Jakie mamy formy konkurencji? Po pierwsze cenowe. Cena najbardziej przemawia do świadomości klienta, dlatego najczęściej to za jej pomocą firmy chcą konkurować z innymi o udział na rynku i klientów. Po drugie to pozacenowe formy konkurencji, w których można wymienić: jakość dóbr oraz usług, gwarancję, dodatki, atrakcyjność produktu, sposób prezentacji, marka, lojalność, funkcjonalność, informacje na produkcie czy szerokość asortymentu.

 

Kategoria: Gospodarka
Zostaw komentarz